2014-02-25

NU BÖRJAR DET. PÅ RIKTIGT.

Hej och välkomna till berättelsen om vårt hus. Den här bloggen kommer först och främst att handla om bygget av vårt nya hus, men också om dess inredning och så småningom dess trädgård. Det kommer också att handla om inredningstrender, färg, form och möbler.

Vi har nu efter många om och men bestämt oss att flytta från huvudstan till mindre ort. Närmare familj, närmare naturen och till en förhoppningsvis mindre stressig tillvaro. Vi har tittat på många hus, nya som gamla i Stockholm, men inte hittat något som känns bra i varken plånbok eller mage. Så om cirka ett år kommer vi, när huset står klart, att ta steget mot ett nytt liv på ny ort. Nu får det bära eller brista.

Efter att ha bläddrat i huskataloger, tittat på visningshus och pratat med säljare om vad vi vill ha så föll till slut valet på Myresjöhus. Den här högen med huskataloger kan därmed gå till återvinningen.

Välkomna att följa berättelsen om vårt hus!


1 kommentar:

  1. Härligt Caroline! Vi plöjde också igenom alla som fanns tror jag :).
    De är numer också på sopen/återvinningen.
    Ska bli kul att följa er resa i husbyggandet här på bloggen.
    Ja du är välkommen att låna bilder av mig :-) Länka gärna till min sida så lägger jag upp dig på min :-)
    Ha det bra så hörs vi.
    Caroline

    SvaraRadera