2014-05-21

ETT HUS UPPE!

Grannarna har fått sitt hus! Idag var vår spanare (läs min kära mor) och tittade vid tomterna och en av våra nya grannar har alltså rest sitt hus. Ser jättefint ut tycker jag! De bygger också med Myresjöhus, precis som vi, så därför är det extra roligt att följa processen. De bygger ett Stjärnvik, som också går i lite New England-anda som vårt, så det kommer nog att se bra ut på gatan :) Nu när man vet att deras hus är uppe så vill man ju bara att det är vår tur snart också. Men vi får snällt vänta på vår tur.

Vecka 42 är vårt hus beräknat att komma. Någon månad innan gjuts grunden och innan dess är det trädfällning. Vi fick ett bra pris på trädfällning denna vecka som vi nog kommer att köra på, men det blir inte förrän efter semestrarna. Hur ska jag kunna vänta?! :) är så ivrig nu. Men först en lång härlig sommar att se fram emot!


3 kommentarer:

  1. Wow, ser fint ut!
    Kram på r'e
    Monica

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Förstår att ni är ivriga att få Ert hus :) Ta tiden till att "möblera" på ritningarna under sommaren, det blir lättare då att ta sig an elritningarna när de kommer. Du får gärna sända mig en bild på den färdiga entré taket på stjärnvik? Ser ut som en entré som skulle kunna passa vårt hus också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla braiga tips Caroline! Ja det ska jag nog ta tag i på semestern och så är det ju lika bra att börja fundera över elen, lär ju ta ett tag...
      Nästa gång jag åker till tomten kanske de ha hunnit få klart entrétaket så då lovar jag att ta en bild :) Är nästan säkert på att det är det taket som är på skissen för vårt hus här uppe till höger. Vi kommer att ha en liknande variant, men lite mindre med bara 2 pelare.

      Radera