2015-03-24

VI HAR FÅTT NYCKLARNA TILL HUSET!

I fredags var det äntligen dags för slutbesiktning och det gick bra! Några smågrejer har dock hantverkarna kvar att justera under denna vecka, men vi har fullt förtroende för dem att det blir gjort. Det viktigaste var att vi kunde börja flytta in och få nycklarna i vår hand. Tillsammans med vår byggledare Mikael Mustonen på Myresjöhus skålade vi lite i (alkoholfri såklart :) ) champagne som min pappa hade tagit med. Var en härlig stund!

Känns fantastiskt att den här delen på resan börjar närma sig sitt slut. Det ska bli ofantligt skönt att flytta in och komma på plats och börja vårt nya liv, med vår nya lilla familj :)

Ingen bebis än så länge dock, men det kan inte vara långt borta nu. I helgen fick vi jättebra hjälp av mina fantastiska föräldrar att köra de första lassen med flyttlådor. Jag som är ganska immobil kan tyvärr inte göra så mycket med flytten, men det är guld värt med all hjälp vi får.

Det är så himla kul att se alla val man har gjort, komma på plats ordentligt och allt är jättefint - bättre än jag trodde att det skulle bli faktiskt. Som inredningsnörd är jag supernöjd :)

Bjuder på en bild från vårt färdiga kök så länge, nu när även kaklet är uppe!


15 kommentarer:

  1. Men åh så kul! Lycka till med inflyttning och bebis.. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Isabelle - det lär behövas :)

      Radera
  2. Snyggt! Jag vill se mer bilder så klart! Skönt att ha fått nycklarna innan bebisen kommer. Perfekt timing:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att jag ska bildbomba :) Ja nu gäller det bara att bebisen håller tiden!

      Radera
  3. Grattis! Vad skönt att ni fått flytta in! /Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna :) Ja vi har i alla fall kommit igång, men det är en låååång väg kvar. Svårt att boka flyttfirma när man väntar på bebisnedkomst så vi får ta det i omgångar.

      Radera
  4. Grattis grattis, hurra, hurra!!! Äntligen. Nu släppte all oro (minns hur det var)! Nu är ni inne och resultatet av de val ni gjort ihop med en byggstädning en fröjd för ögat. Nu kan ni pusta ut och bara invänta bebisen... men glöm inte att bunkra färdiglagad mat i frysen ;-). Ni har inte tid eller lust att stå och laga mat sen...
    Nu inväntar jag en bild kavalkad :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Caroline!! Har fått så mycket bra tips från er så jag får också tacka :) Jag bunkrar för fullt kan jag säga, det är snart fullt i frysen! Lovar att komma med mer bilder :D

      Radera
  5. Vad skönt det måste vara att äntligen få flytta in. Nu återstår allt det roliga, men först och främst bebis ;-) Grattis och lycka till! / Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskönt, även om flytten kommer att ta ett tag, ska försöka bo kvar i lägenheten tills bebisen är född, men det beror på hur lång tid han tar på sig :) tack tack!

      Radera
  6. Grattis Caroline!! Ser jättefint ut! Smart och lydig kille att vänta på tillträdet. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Sandra! Ja det gäller att kryssa i rätt boxar, hehe :D

      Radera
  7. Stort stort grattis till ert fina hus!

    SvaraRadera